A szervezet átvilágítása során megvizsgáljuk a cég szervezeti működését. A fő szempont a vállalati értékképzés és stratégia szervezeti támogatása, azaz azt elemezzük, hogy a szervezet felépítése, képessége és működtetése mennyire felel meg a stratégiának, az értékképzésnek, valamint az előírásoknak és törvényeknek.
Ezen belül vizsgáljuk: 1. A célok a cég stratégiájának megfelelőek-e.
Azt elemezzük, hogy a szervezet, a hierarchia mennyiben felel meg az optimális állapotnak, és ha van eltérés azt mi okozza, és milyen korrekciókat lehetne megvalósítani. 3. A szükséges és elégséges emberi erőforrások elemzése. Azt elemezzük, hogy a lebontott célokhoz és szükséges tevékenységekhez megvan-e a megfelelő létszám, tudás, és kompetencia, ill. hogy a kulcspozíciók megfelelő emberekkel vannak-e feltöltve. Van-e "utánpótlás" menedzselés, és ha van, az milyen hatásfokú. 4. A hatáskörök és felelősségek értékelése. Vizsgáljuk, hogy a hatáskörök és felelősségek a kulcs munkakörökhöz igazítottan megfelelőek és tisztázottak-e, a tulajdonosok felől a felhatalmazás megvan-e és egyértelmű-e. Elemezzük a döntéshozatalokat, azok megfelelő allokációját, és sebességét. 5. A belső kommunikáció elemzése. Van-e szervezett belső kommunikáció, és annak minősége és mennyisége megfelelő-e, ugyanolyan hatékony-e a lentről fel történő kommunikáció, mint a fentről le. 6. A motivációs rendszerek működése.
A HR folyamatok, felvétel, kompenzáció, képzés stb. megfelelőek-e és megfelelnek a szabályozóknak. Vizsgáljuk a HR kulcsfolyamatokat, úgy mint felvétel, munkaerő menedzselés, elszámolás, kompenzáció, és azt hogy a meglévő állapot mennyire felel meg a mai követelményeknek és rendszabályoknak. |
Szervezet elemzés |